παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
4 απαντήσεις
Σελίδα 2 από 2
Σελίδα 2 από 2 • 1, 2
h-bridge
h-bridge
Tελειωσα πριν απο λιγο ενα τριφασικο ινβερτερ που το τελικο σταδιο αποτελητε απο
6 γεφυρες οδηγησης πηνιου..
η γεφυρα οδηγησης ή αλλιως '' h-bridge '' χρησιμοποιηται οταν
θελουμε να οδηγησουμε
προτευων μετασχηματιστη που δεν εχει μεσαια ληψη ή οταν θελουμε να οδηγησουμε μοτερ
να περιστρεφεται αριστεροστροφα ή δεξιοστροφα μεσα απο ηλεκτρονικη εντολη οπως
πχ σε τηλεκατευθηνομενα οχηματα-παιχνιδια ή σε αυτοματισμους
του τυπου= βαγονακι μολις φθασει στο ταδε σημειο να κανει οπισθεν κ.λ.π.
την ονομασια γεφυρα την πηρε απο την χρηση δυο + δυο μοσφετ [ή τρανζιστορ] τα οποια ελενχουν
και την ισοδο αλλα και την εξωδο των πηνιων...
ετσι στην περίπτωση του μετασχηματιστη δημιουργουμε θετικη και αρνητικη περιοδο χωρις την υπαρξη μεσαιας
ληψης
ητε στο μοτερ αριστεροστροφη ή δεξιοστροφη κινηση.
αυτα λιγο πολυ πιθανων να τα ξερετε ομως... βλεπω συχνα σχεδιασμους με ΝΡΝ τρανζιστορ ή μοσφετ και στην ισοδο μα και στην έξοδο...
αυτο ειναι λαθος γιατι οπως ηδη περιγραψαμε στο παρων θεμα ΠΑΝΤΑ πριν το φορτιο βαζουμε ΡΝΡ και ΠΑΝΤΑ μετα το φορτιο βαζουμε ΝΡΝ προκιμενου να εχουμε
τα πιο καλα αποτελεσματα.
εχω κανει ενα σχεδιακι εδω προκιμενου να περιγραψω την
συνδεσμολογια που χρησιμοποιησα στο κυκλωμα της φωτογραφιας..
στο παρων κυκλωμα οταν εχω θετικο παλμο στο σημειο Α τοτε εχω δεξιοστροφη κινηση
και οταν εχω θετικο παλμο στο σημειο Β τοτε εχω αριστεροστροφη.
το ζητουμενο ειναι επι του παροντος να οδηγηθουν ενα μοσφετ και ενα τρανζιστορ με... τον ιδιο παλμο
...
αν και ακουγεται απλο κατα βαθος εχουμε δυο διαφορετικα εξαρτηματα....
απο την μια μεν εχουμε εναν πυκνωτη που πρεπει να φορτισουμε [την βαση του μοσφετ]
και απο την αλλη εχουμε την βαση του τρανζιστορ που ειναι μια διοδος..
φυσικα μας ενδιαφερει και η αμεση αποκοπη των εξαρτηματων μολις σταματησει ο παλμος της εντολης μας..
ετσι τοποθετουμε μια αρκετα μεγαλη αντισταση μεταξυ της βασης του μοσφετ και της βασης του τρανζιστορ
ωστε να εχουμε αρκετο ρευμα για να φορτισουμε την βαση του μοσφετ μα
και αρκετη ταση για την βαση του τρανζιστορ...
στην βαση του τρανζιστορ ομως εχω τοποθετησει και μια αλλη αντισταση.. μικροτερη... ο
λογος ειναι οτι η ευεσθησια του τρανζιστορ μπορει να επιρεαστει απο την αποφορτιση του
μοσφετ,,, ετσι αποφευγουμε καθυστέρηση στην οδηγηση του ΡΝΡ μοσφετ.
επισεις απαρετητες ειναι και οι διοδοι [και οι 4 !!!!] μην τις αμελησετε.
σε περιπτωση που χρειαζεται και PWM οδηγηση του μοτερ για πιο σιγα ή πιο γρηγορα
τοτε
η H-BRIDGE ητε θα γινει μερος ενός μεγαλυτερου κυκλωματος ητε θα
οδηγησουμε ξεχωριστα τα ΡΝΡ απο τα ΝΡΝ μοσφετ ωστε αγωντας σταθερα το ΡΝΡ και οδηγώντας με PWM το αντιστηχο ΝΡΝ εναλλάσσοντας τα προκιμενου να εχουμε και αριστεροστροφη και δεξιοστροφη κινηση με
ελενχομενες κατα το θελων και γουσταρων στροφες, βεβαια αυτα μονο σε ρομποτικες εφαρμογες θα τα βρεις
αλλα ποτε δεν ξερεις τι θα χρειαστει να φτιαξει καποιος..
...αλωστε στην σημερινη εποχη των μικροεπεξεργαστων πρεπει να υπαρχει η γνωση αξιοποιησης των
εντολών.
Tελειωσα πριν απο λιγο ενα τριφασικο ινβερτερ που το τελικο σταδιο αποτελητε απο
6 γεφυρες οδηγησης πηνιου..
η γεφυρα οδηγησης ή αλλιως '' h-bridge '' χρησιμοποιηται οταν
θελουμε να οδηγησουμε
προτευων μετασχηματιστη που δεν εχει μεσαια ληψη ή οταν θελουμε να οδηγησουμε μοτερ
να περιστρεφεται αριστεροστροφα ή δεξιοστροφα μεσα απο ηλεκτρονικη εντολη οπως
πχ σε τηλεκατευθηνομενα οχηματα-παιχνιδια ή σε αυτοματισμους
του τυπου= βαγονακι μολις φθασει στο ταδε σημειο να κανει οπισθεν κ.λ.π.
την ονομασια γεφυρα την πηρε απο την χρηση δυο + δυο μοσφετ [ή τρανζιστορ] τα οποια ελενχουν
και την ισοδο αλλα και την εξωδο των πηνιων...
ετσι στην περίπτωση του μετασχηματιστη δημιουργουμε θετικη και αρνητικη περιοδο χωρις την υπαρξη μεσαιας
ληψης
ητε στο μοτερ αριστεροστροφη ή δεξιοστροφη κινηση.
αυτα λιγο πολυ πιθανων να τα ξερετε ομως... βλεπω συχνα σχεδιασμους με ΝΡΝ τρανζιστορ ή μοσφετ και στην ισοδο μα και στην έξοδο...
αυτο ειναι λαθος γιατι οπως ηδη περιγραψαμε στο παρων θεμα ΠΑΝΤΑ πριν το φορτιο βαζουμε ΡΝΡ και ΠΑΝΤΑ μετα το φορτιο βαζουμε ΝΡΝ προκιμενου να εχουμε
τα πιο καλα αποτελεσματα.
εχω κανει ενα σχεδιακι εδω προκιμενου να περιγραψω την
συνδεσμολογια που χρησιμοποιησα στο κυκλωμα της φωτογραφιας..
στο παρων κυκλωμα οταν εχω θετικο παλμο στο σημειο Α τοτε εχω δεξιοστροφη κινηση
και οταν εχω θετικο παλμο στο σημειο Β τοτε εχω αριστεροστροφη.
το ζητουμενο ειναι επι του παροντος να οδηγηθουν ενα μοσφετ και ενα τρανζιστορ με... τον ιδιο παλμο
...
αν και ακουγεται απλο κατα βαθος εχουμε δυο διαφορετικα εξαρτηματα....
απο την μια μεν εχουμε εναν πυκνωτη που πρεπει να φορτισουμε [την βαση του μοσφετ]
και απο την αλλη εχουμε την βαση του τρανζιστορ που ειναι μια διοδος..
φυσικα μας ενδιαφερει και η αμεση αποκοπη των εξαρτηματων μολις σταματησει ο παλμος της εντολης μας..
ετσι τοποθετουμε μια αρκετα μεγαλη αντισταση μεταξυ της βασης του μοσφετ και της βασης του τρανζιστορ
ωστε να εχουμε αρκετο ρευμα για να φορτισουμε την βαση του μοσφετ μα
και αρκετη ταση για την βαση του τρανζιστορ...
στην βαση του τρανζιστορ ομως εχω τοποθετησει και μια αλλη αντισταση.. μικροτερη... ο
λογος ειναι οτι η ευεσθησια του τρανζιστορ μπορει να επιρεαστει απο την αποφορτιση του
μοσφετ,,, ετσι αποφευγουμε καθυστέρηση στην οδηγηση του ΡΝΡ μοσφετ.
επισεις απαρετητες ειναι και οι διοδοι [και οι 4 !!!!] μην τις αμελησετε.
σε περιπτωση που χρειαζεται και PWM οδηγηση του μοτερ για πιο σιγα ή πιο γρηγορα
τοτε
η H-BRIDGE ητε θα γινει μερος ενός μεγαλυτερου κυκλωματος ητε θα
οδηγησουμε ξεχωριστα τα ΡΝΡ απο τα ΝΡΝ μοσφετ ωστε αγωντας σταθερα το ΡΝΡ και οδηγώντας με PWM το αντιστηχο ΝΡΝ εναλλάσσοντας τα προκιμενου να εχουμε και αριστεροστροφη και δεξιοστροφη κινηση με
ελενχομενες κατα το θελων και γουσταρων στροφες, βεβαια αυτα μονο σε ρομποτικες εφαρμογες θα τα βρεις
αλλα ποτε δεν ξερεις τι θα χρειαστει να φτιαξει καποιος..
...αλωστε στην σημερινη εποχη των μικροεπεξεργαστων πρεπει να υπαρχει η γνωση αξιοποιησης των
εντολών.
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
-nikos- έγραψε:
Ο ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΔΟ..
δυο φωτογραφιες απο ενα παλμοτροφοδοτικο που ευτιαξα και δημειουργει πλασμα αρκ
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
Ο ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΔΟ..
Αυτό δέν συμβαινει πάντα, ισα ισα στην φωτό φαινεται οτι τα "τόξα " ειναι
Αυτό δέν συμβαινει πάντα, ισα ισα στην φωτό φαινεται οτι τα "τόξα " ειναι
καμπύλες
δηλαδή το ρευμα δέν ακολουθει την πιό σύντομη και ευθεία οδό,
οπως κανει (ούτε και) το Φως !!!
TZAK KLIK- Αριθμός μηνυμάτων : 291
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
TZAK KLIK έγραψε:Ο ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΗ ΟΔΟ..Αυτό δέν συμβαινει πάντα, ισα ισα στην φωτό φαινεται οτι τα "τόξα " ειναι
καμπύλες
δηλαδή το ρευμα δέν ακολουθει την πιό σύντομη και ευθεία οδό,
οπως κανει (ούτε και) το Φως !!!
και ποιον δρομο ακολουθει ??
ο συντομοτερος δρομος ειναι ο πιο αγωγιμος....
στην περίπτωση του αρκ εχουμε δυο παραμετρους... την αντισταση της υλης ητε αυτη ειναι
ο αερας ητε το μεταλο...και τις ακιδες..
πριν την ελευση του αρκ εχουμε ιονισμο του χωρου απο την άνοδο και την καθοδο που
ξεκινουν απο τις ακιδες της υλης... οταν αυτες ιονισουν αρκετα τον χωρο μεταξυ των δυο επαφων τοτε
εχουμε την μεταφορα ηλεκτρισμου μεσο του ιονισμενου αερα...
η καμπυλοτητα
οφηλεται ακριβως σε αυτο..... στις ακιδες.....
η ρωη των ηλεκτρονιων στις ακιδες ητε σαν ανοδος ητε σαν καθοδος δεν ακολουθει την
''γεωγραφια'' της υλης αλλα την αγωγιμοτητα του υλικου....ετσι η εξωδος των ηλεκτρονιων σε μια γωνια
90' μοιρων θα χρειαστει μια καμπυλοτητα για να ''μπει'' στο αλλο υλικο μετα την διαδρομη του στον αερα.
ενα παραδηγμα με την κινηση των ηλεκτρονιων
μοχλουμενη απο μαγνητικο πεδιο...=https://www.youtube.com/watch?v=9EPlyiW-xGI
στα πειραματα του βιντεο ο τυπος χρεισιμοποιει υψηλη ταση και θαλαμο κενου
για να εξαλυψει οσο γινεται αυτες τις καμπυλες στο πλασμα που σε κανονικη ατμοσφαιρα
ειναι αδυνατο να συμβει.
προσεξε ομως το τελος του αρκ ειναι πιο φωτινο απο το ιδιο το αρκ [φενεται στην φωτο..]
αυτο συμβενει διοτι και η υλη παρουσιαζει αντισταση στον ηλεκτρισμο που τωρα καλητε να διασπαστει σε εκατομυρια μικροτερες προκιμενου να καλυψει μεγαλυτερη επιφανια υλης και φυσικα να
αντιμετωπίσει μικροτερη αντισταση.
η καμπυλοτητα του αρκ ή του φωτος δεν ειναι καλο επιχειρημα για
να υποστιριξει καποιος οτι ο ηλεκτρισμος ΔΕΝ ακολουθει το συντομοτερο δρομο...
θα πρεπει να βρεις αλλο.
μεχρι τοτε....... ο ηλεκτρισμος θα ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ να ακολουθει την συντομοτερη οδο,,,, φυσικα οταν
μιλαμε για ηλεκτρισμο δεν μιλαμε για δρομους και μονοπατια.. μιλαμε παντα για τον ορο αγωγιμοτητα..
αγωγιμοτητα = συντομη οδος στην δημοτικη.
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
Ουτε καν σε μεταλικό αγωγο ή στα υγρά κινειται ευθυγραμμα!
αλλα κηνείται ζικγ/ζαγκ οπως στην κινηση μπραουν.
Σε αέριο αγωγό ειναι ακόμα πιο ελευθερα να κινηθει οπως του καπνήσει.
Αλωστε δεν θα υπηρχε ωμική αντισταση και παραγωγή θερμότητας, κατα την
διελευση ρευματος.
Αν θες να δεις πιά ειναι η κινηση μπραουν μπες στο http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion
αλλα κηνείται ζικγ/ζαγκ οπως στην κινηση μπραουν.
Σε αέριο αγωγό ειναι ακόμα πιο ελευθερα να κινηθει οπως του καπνήσει.
Αλωστε δεν θα υπηρχε ωμική αντισταση και παραγωγή θερμότητας, κατα την
διελευση ρευματος.
Αν θες να δεις πιά ειναι η κινηση μπραουν μπες στο http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion
_________________
What seems impossible today may be possible tomorrow
TZAK KLIK- Αριθμός μηνυμάτων : 291
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
για να μην κολησουμε σε συζητηση περι
υψηλης τασης και αστραπων και κεραυνων ....
εκανα και ενα βιντεακι απο την συσκευη που δημειουργεισε τις παραπανω
εικονες
προκειτε για παλμοτροφοδοτικο φυσικα...
λιγο υπομονη μεχρι να ανεβει..
για περετερω συζητηση για τα αρκ θα ανοιχθεί αλλο θεμα.
υψηλης τασης και αστραπων και κεραυνων ....
εκανα και ενα βιντεακι απο την συσκευη που δημειουργεισε τις παραπανω
εικονες
προκειτε για παλμοτροφοδοτικο φυσικα...
λιγο υπομονη μεχρι να ανεβει..
για περετερω συζητηση για τα αρκ θα ανοιχθεί αλλο θεμα.
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
Καααλά, ειμαι περίεργος να δω τι μετασχηματιστή εβαλες.
_________________
What seems impossible today may be possible tomorrow
TZAK KLIK- Αριθμός μηνυμάτων : 291
Ημερομηνία εγγραφής : 18/06/2013
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
ενα αρθρο που περιγραφει την κατασκευη των step-down τροφοδοτικων...
ειναι στα αγγλικα και το μεταφερω με copy-paste .
στο τελος του αρθρου υπαρχει και το λινκ .
ειναι στα αγγλικα και το μεταφερω με copy-paste .
στο τελος του αρθρου υπαρχει και το λινκ .
With power being a key parameter in many designs, step down or "buck" regulators are widely used.
Although a resistor would enable voltage to be dropped, power is lost, and in applications such as the many battery powered items used today, power consumption is a crucial element.
As a result step down switch mode converters or as they are more commonly termed, buck regulators are widely used.
Linear step down
The most basic form of step down transition is to use a resistor as a potential divider or voltage dropper. In some cases a zener diode may also be used to stabilise the voltage.
The issue with this form of voltage dropper or step down converter is that it is very wasteful in terms of power. Any voltage dropped across the resistor will be dissipated as heat, and any current flowing through the zener diode will also dissipate heat. Both of these elements result on the loss of valuable energy.
Basic buck converter or regulator
The fundamental circuit for a step down converter or buck converter consists of an inductor, diode, capacitor, switch and error amplifier with switch control circuitry.
The circuit for the buck regulator operates by varying the amount of time in which inductor receives energy from the source.
In the basic block diagram the operation of the buck converter or buck regulator can be seen that the output voltage appearing across the load is sensed by the sense / error amplifier and an error voltage is generated that controls the switch.
Typically the switch is controlled by a pulse width modulator, the switch remaining on of longer as more current is drawn by the load and the voltage tends to drop and often there is a fixed frequency oscillator to drive the switching.
Buck converter operation
When the switch in the buck regulator is on, the voltage that appears across the inductor is Vin - Vout. Using the inductor equations, the current in the inductor will rise at a rate of (Vin-Vout)/L. At this time the diode D is reverse biased and does not conduct.
When the switch opens, current must still flow as the inductor works to keep the same current flowing. As a result current still flows through the inductor and into the load. The diode, D then forms the return path with a current Idiode equal to Iout flowing through it.
With the switch open, the polarity of the voltage across the inductor has reversed and therefore the current through the inductor decreases with a slope equal to -Vout/L.
The step down, buck converter circuit can be further explained by examining the current waveforms at different times during the overall cycle.
In the diagram of the current waveforms for the buck converter / switching regulator, it can be seen that the inductor current is the sum of the diode and input / switch current. Current either flows through the switch or the diode.
It is also worth noting that the average input current is less than the average output current. This is to be expected because the buck converter circuit is very efficient and the input voltage is greater than the output voltage. Assuming a perfect circuit, then power in would equal power out, i.e. Vin ⋅ In = Vout ⋅ Iout. While in a real circuit there will be some losses, efficiency levels greater than 85% are to be expected for a well-designed circuit.
It will also be seen that there is a smoothing capacitor placed on the output. This serves to ensure that the voltage does not vary appreciable, especially during and switch transition times. It will also be required to smooth any switching spikes that occur.
Regulator input and output filtering
A key aspect of switch mode power supply regulators is the input and output filtering. This is a particular issue because of the switching that occurs at the input.
In reality ripple voltage on the output is dependent not only on the output smoothing, but more importantly on an input filter capacitor.
By Ian Poole
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
ενα χριστουγενιατικο βιντεακι για τον καινούριο χρονο.
12v to 12000v Νο 2 - Jacobs Ladder
12v to 12000v Νο 2 - Jacobs Ladder
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
τα μοσφετ ανακαλυφθηκαν το 1929
βίντεο περιήγηση=
βίντεο περιήγηση=
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: παλμοτροφοδοτικα -θεωρία+ανάπτυξη
Power Electronics απο το πανεπιστημιο του Κολοραντο,,
ειναι 10 ωρες βιντεο,, εχει μερικα πολυ εξυπνα και αξιολογα σχεδιακια ομως μεσα,,
εγω εκανα screen save μονο τα σχεδια που με ενδιεφεραν,,
ειναι 10 ωρες βιντεο,, εχει μερικα πολυ εξυπνα και αξιολογα σχεδιακια ομως μεσα,,
εγω εκανα screen save μονο τα σχεδια που με ενδιεφεραν,,
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Σελίδα 2 από 2 • 1, 2
Παρόμοια θέματα
» Απο την θεωρία στην πραξη
» η θεωρία της σχετικότητας σε αντιστηχεια με την ηλικία μας.
» Προπονητικά Συστήματα για την Ανάπτυξη της Μυϊκής Μάζας.
» η θεωρία της σχετικότητας σε αντιστηχεια με την ηλικία μας.
» Προπονητικά Συστήματα για την Ανάπτυξη της Μυϊκής Μάζας.
Σελίδα 2 από 2
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης