Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
3 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Πολύ καλή και εύκολη κατασκευή σόμπας με το μοντέρνο καύσιμο Pellet .
Η κατασκευή δεν περιλαμβάνει ανεμιστήρες κοντρόλια μανόλια και ιστορίες ... όλα λειτουργούν άψογα με φυσικό τρόπο . (εκτός του παρόντος βίντεο περιλαμβάνει και μια σειρά 5 αποσπασμάτων που αξίζουν να τα δούμε)
Στο παρακάτω βίντεο δείχνει καυστήρα pellet και την απλότητα κατασκευής του μηχανικού μέρους
https://www.youtube.com/watch?v=Cij6sK6gh4w
Και η παρακάτω για θέρμανση π.χ. κάποιου μικρού δωματίου
https://www.youtube.com/watch?v=_9QToj19Tl0
Πέτρος48- Αριθμός μηνυμάτων : 182
Ημερομηνία εγγραφής : 02/06/2013
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
στο πρωτο βιντεο φενεται μια πολυ καλη κατασκευη..
απο την ροή της φλογας ομως λογικα εχει ανεμιστήρα στα καυσαέρια ή πολυυυυυ μακρυα καμινάδα,
διαφορετικά δεν θα ειχε τετοιο ''κανονι''...
απο την ροή της φλογας ομως λογικα εχει ανεμιστήρα στα καυσαέρια ή πολυυυυυ μακρυα καμινάδα,
διαφορετικά δεν θα ειχε τετοιο ''κανονι''...
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Για το 1ο βίντεο αν δεν θέλουμε να βάλουμε μακριά μπουριά (ή η πιθανότητα να φυσάει κόντρα αέρας από πάνω από την καμινάδα) αυτό θα διορθώσει άνετα αν μπει ένα βεντιλατέρ σαλίγκαρος στην έξοδο καυσαερίων της σόμπας .
Πέτρος48- Αριθμός μηνυμάτων : 182
Ημερομηνία εγγραφής : 02/06/2013
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Για όποιων θέλει να ασχοληθεί με ιδιοκατασκευή λέβητα που να καίει { Pellet - ΠΥΡΙΝΟΞΥΛΟ - ΚΟΥΚΟΥΤΣΙ - ΞΥΛΟ } Ο Controller PWC - 4000, είναι ένας δοκιμασμένος διαχειριστείς συστημάτων θέρμανσης βιοκαυσίμων , εύκολος και κατανοητός στην χρήση , και το κυριότερο, με Ελληνικό μενού.
Για να δείτε το πρόγραμμά του, κάνετε κλικ στο
..Τεχνική Περιγραφή
..Ρυθμίσεις & Εντολές
..Eγκατάσταση
http://www.master-electric.gr/product.aspx?id=59&catid=92&sub=86#sub
Για να δείτε το πρόγραμμά του, κάνετε κλικ στο
..Τεχνική Περιγραφή
..Ρυθμίσεις & Εντολές
..Eγκατάσταση
http://www.master-electric.gr/product.aspx?id=59&catid=92&sub=86#sub
thomas lpg- Αριθμός μηνυμάτων : 16
Ημερομηνία εγγραφής : 05/09/2014
Τόπος : Λάρισα
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
καταρχην πρεπει να σας πω οτι επιχείρησα να φτιαξω λεβυτα ξυλων με λαμαρινα και ηλεκτροκοληση μα τελικα η απλη ηλεκτροκοληση δεν ενδεικνύεται για κατασκευες οι οποιες
εχουν μεσα νερο και φωτια,,η απλη ηλεκτροκοληση ειναι πολυ δυσκολο να μην αφησει καποιους πορους στην ραφη, συν οτι η κοληση γινεται σκληρη και υπαρχει φοβος ραγίσματος λογο συνεχων συστολων-διαστολών..
να μην σας τα πολυλεω.... οταν πρεσαρισα την κατασκευη με 3,5 bar πιεση νερου ειχα 3-4 διαρροες... ετσι....δεν την χρεισημοποιησα αλλα αγόρασα εναν λεβυτα ξυλων ετοιμο με 1300 ευρο.
αν επιχειρησετε να κατασκευασετε λεβυτα, σιγουρευτητε οτι εχετε προσβαση σε κολησεις αργκον ή τιg ,ή τουλαχιστον οξυγονοκοληση,,που κολανε χωρις βοραγα, η ηλεκτροκοληση με ηλεκτροδιο και βοραγα αφηνει πορους.
ενα επισης συμαντικο κοματι ειναι η αποφαση του καυσιμου που θα χρεισημοποιηθει..
αν προκιτε για τσοφλι-πυρηνα-πελετ τοτε ο χωρος καυσης ειναι ο ιδιος.. αν... ομως προκειτε για ξυλο τοτε ο χωρος καυσης πρεπει να ειναι καταλληλος για ξυλα μονο..
για την μεγιστη αποδοση πρεπει να αποφευχουν οι κατασκευες που εχουν μεγαλο υψος και μικρο φαρδος στον χωρο καυσης... η μεγιστη αποδοση της φλογας βρησκεται απο πανω και οχι στα πλαγια της...
ενας
χωρος καυσης που εχει πολυ υψος, τοσο που η κορυφη της φλογας να μην ΄΄γλυφει'' το ''ταβανι'' θα εχει απογοητευτικη αποδοση και μεγαλη καταναλωση...
αντιθετα ενας ''χαμηλοταβανος'' χωρος καυσης θα σας ζεστανει ευκολα και οικονομικα.
σε περιπτωση που ο λεβυτας που θα προτιμησετε εχει ''κοφτες'' δηλ, διαδρομους της φλογας για μεγιστη αποδοση τοτε θα αναζητησετε αυτη την κατασκευη που εχει προσβαση σε αυτους τους ''διαδρομους'' για ευκολο καθαρισμο....
μετα εχει σημασια η θεση του ανεμηστηρα..γενικα οταν υπαρχει ανεμηστηρας που ''τραβαει'' αντι να ''σπρωχνει'' δηλ, ανεμιστηρας στην καμιναδα αντι για την πορτα του λεβυτα αυτοι που ''τραβανε'' προσφερουν την μεγιστη αποδοση.
οσο αφορά την εγκατασταση του αυτοματισμου..... με τρεις θερμοστατες μπορουμε να τα αυτοματοποιησουμε ολα αναλογικα.
στην συνδεση του ανεμιστηρα ειναι απαρετητη η συνδεση και ενός ροοστάτη που θα ρυθμηζει την ποσότητα στροφών-αερα.
μετα,, εναν θερμοστατη τον συνδεουμε με τον ανεμιστηρα και τον κοχλια του πελετ για να κρατα παντα την ρυθμιζόμενη απο εμας θερμοτητα στον λεβυτα.
εναν θερμοστατη τον συνδεουμε με τον κυκλοφορητη σαν ασφαλιστικο υπερθερμανσης
και εχουμε και τον θερμοστατη χωρου που τον ρυθμίζουμε στην κατώτερη επιθημητη θερμοκρασια χωρου.
και οι δυο αυτοι θερμοστατες ειναι συνδεδεμενοι με τον ιδιο κυκλοφορητή,,ετσι θελει λιγο προσοχη να μην μπερδεψουμε την φαση με τον ουδετερο στην συνδεσμολογια...
στην τροφοδοσια του πελετ θα πρεπει να μπει ενας εσθητηρας που θα αντιλαμβανεται αν το καυσιμο τελειωσει και να βγαζει εκτός λειτουργειας τον θερμοστατη χωρου και τον θερμοστατη ανεμιστηρα-κοχλεια,,, ο
λογος ειναι οτι αν το καυσιμο τελειωσει τοτε ο θερμοστατης
χώρου και ο θερμοστατης ανεμηστηρα-κοχλεια αρχιζουν να.... ψυχουν το σπιτι σας αντι να το ζεστενουν.
αυτον τον
εσθητηρα δεν τον συνδεουμε ομως με τον θερμοστατη υψηλοτερης επιθημητης θερμοτητας για να εχει την
δυνατοτητα ΠΑΝΤΑ να ανακουφίσει τον λεβυτα σε περιπτωση υπερθερμανσης.
επισεις
παντα για λογους ασφαλειας οι λεβυτες στερεων καυσιμων θα πρεπει να συνδεωνται σε ανοιχτο δοχειο διαστολης και οχι σε κλειστο !!!
εχουν μεσα νερο και φωτια,,η απλη ηλεκτροκοληση ειναι πολυ δυσκολο να μην αφησει καποιους πορους στην ραφη, συν οτι η κοληση γινεται σκληρη και υπαρχει φοβος ραγίσματος λογο συνεχων συστολων-διαστολών..
να μην σας τα πολυλεω.... οταν πρεσαρισα την κατασκευη με 3,5 bar πιεση νερου ειχα 3-4 διαρροες... ετσι....δεν την χρεισημοποιησα αλλα αγόρασα εναν λεβυτα ξυλων ετοιμο με 1300 ευρο.
αν επιχειρησετε να κατασκευασετε λεβυτα, σιγουρευτητε οτι εχετε προσβαση σε κολησεις αργκον ή τιg ,ή τουλαχιστον οξυγονοκοληση,,που κολανε χωρις βοραγα, η ηλεκτροκοληση με ηλεκτροδιο και βοραγα αφηνει πορους.
ενα επισης συμαντικο κοματι ειναι η αποφαση του καυσιμου που θα χρεισημοποιηθει..
αν προκιτε για τσοφλι-πυρηνα-πελετ τοτε ο χωρος καυσης ειναι ο ιδιος.. αν... ομως προκειτε για ξυλο τοτε ο χωρος καυσης πρεπει να ειναι καταλληλος για ξυλα μονο..
για την μεγιστη αποδοση πρεπει να αποφευχουν οι κατασκευες που εχουν μεγαλο υψος και μικρο φαρδος στον χωρο καυσης... η μεγιστη αποδοση της φλογας βρησκεται απο πανω και οχι στα πλαγια της...
ενας
χωρος καυσης που εχει πολυ υψος, τοσο που η κορυφη της φλογας να μην ΄΄γλυφει'' το ''ταβανι'' θα εχει απογοητευτικη αποδοση και μεγαλη καταναλωση...
αντιθετα ενας ''χαμηλοταβανος'' χωρος καυσης θα σας ζεστανει ευκολα και οικονομικα.
σε περιπτωση που ο λεβυτας που θα προτιμησετε εχει ''κοφτες'' δηλ, διαδρομους της φλογας για μεγιστη αποδοση τοτε θα αναζητησετε αυτη την κατασκευη που εχει προσβαση σε αυτους τους ''διαδρομους'' για ευκολο καθαρισμο....
μετα εχει σημασια η θεση του ανεμηστηρα..γενικα οταν υπαρχει ανεμηστηρας που ''τραβαει'' αντι να ''σπρωχνει'' δηλ, ανεμιστηρας στην καμιναδα αντι για την πορτα του λεβυτα αυτοι που ''τραβανε'' προσφερουν την μεγιστη αποδοση.
οσο αφορά την εγκατασταση του αυτοματισμου..... με τρεις θερμοστατες μπορουμε να τα αυτοματοποιησουμε ολα αναλογικα.
στην συνδεση του ανεμιστηρα ειναι απαρετητη η συνδεση και ενός ροοστάτη που θα ρυθμηζει την ποσότητα στροφών-αερα.
μετα,, εναν θερμοστατη τον συνδεουμε με τον ανεμιστηρα και τον κοχλια του πελετ για να κρατα παντα την ρυθμιζόμενη απο εμας θερμοτητα στον λεβυτα.
εναν θερμοστατη τον συνδεουμε με τον κυκλοφορητη σαν ασφαλιστικο υπερθερμανσης
και εχουμε και τον θερμοστατη χωρου που τον ρυθμίζουμε στην κατώτερη επιθημητη θερμοκρασια χωρου.
και οι δυο αυτοι θερμοστατες ειναι συνδεδεμενοι με τον ιδιο κυκλοφορητή,,ετσι θελει λιγο προσοχη να μην μπερδεψουμε την φαση με τον ουδετερο στην συνδεσμολογια...
στην τροφοδοσια του πελετ θα πρεπει να μπει ενας εσθητηρας που θα αντιλαμβανεται αν το καυσιμο τελειωσει και να βγαζει εκτός λειτουργειας τον θερμοστατη χωρου και τον θερμοστατη ανεμιστηρα-κοχλεια,,, ο
λογος ειναι οτι αν το καυσιμο τελειωσει τοτε ο θερμοστατης
χώρου και ο θερμοστατης ανεμηστηρα-κοχλεια αρχιζουν να.... ψυχουν το σπιτι σας αντι να το ζεστενουν.
αυτον τον
εσθητηρα δεν τον συνδεουμε ομως με τον θερμοστατη υψηλοτερης επιθημητης θερμοτητας για να εχει την
δυνατοτητα ΠΑΝΤΑ να ανακουφίσει τον λεβυτα σε περιπτωση υπερθερμανσης.
επισεις
παντα για λογους ασφαλειας οι λεβυτες στερεων καυσιμων θα πρεπει να συνδεωνται σε ανοιχτο δοχειο διαστολης και οχι σε κλειστο !!!
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Μετά από 3 χρόνια χρήσης της αγοραστής αερόθερμης σόμπας πελλετ που την ακριβοπλήρωσα με ένα χιλιαρικάκι + , με πρόδωσε και με άφησε στα κρύα του λουτρού .
Χάλασε το μοτέρ ρίψης καυσίμου πέλλετ. Βρήκα ένα σπασμένο γρανάζι μέσα .
Έψαξα στο ιντερνέτ και εντόπισα το μοτέρ να έχει κόστος αγοράς 180 ευρώ (120 ευρώ από άλλους ).
Επίσης και φθορές στον κοχλία μεταφοράς καυσίμου που θέλει και αυτός αντικατάσταση.
Πίκρα μεγάλη ...
Ε λοιπόν δεν θα τα αγοράσω είναι ασύμφορο κάθε 2-3 χρόνια να δίνεις 2 βαλίτσες χρήματα για συντήρηση τέτοιας σόμπας .
Κατά τα άλλα όμως είναι πολύ καλή η απόδοση αυτής της σόμπας με πέλλετ
Το λοιπόν έχουμε ένα γερανάκι βαρούλκο με μανιβέλα
https://sites.google.com/site/ergaleiasoldatos/eidika-ergaleia-aut-soldatos/gwc1200b
Έχουμε και ένα μοτέρ σούβλας ηλεκτρικής κουζίνας 220V / 4W
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CE%BF%CF%8D%CE%B2%CE%BB%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82&biw=1280&bih=705&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjBkML_2_7RAhUFYJoKHc7FDuoQsAQIFw
Και με λίγη φαντασία και επινόηση φτιάξαμε τον δικό μας μηχανισμό ρίψης καυσίμου , χωρίς την χρήση και συνδυασμό του κοχλία
Αθόρυβο όσο δεν παίρνει / το μοτεράκι σούβλας αν και εξαιρετικά μικρό σε 4W δουλεύει αβίαστα εξαιτίας της μη χρήσης κοχλία .
Από εδώ και μπρος ποτέ ξανά πικρίες .... οι κατασκευαστές πελλετόσομπας από εδώ και πέρα από μένα θα παίρνουν μόνο τα ..... (λογοκρισία ) μου.
Λίγα λόγια για την κατασκευή του βίντεο
Το μοτεράκι 4W κουζίνας έχει δική του υποδιαίρεση με γρανάζια και γυρίζει με λίγες στροφές περίπου 1 - 2 στροφές το λεπτό .
Επειδή όμως διάβασα ότι αυτά μπορούν να σηκώσουν φορτίο περίπου 10 κιλά , θεώρησα καλό να βάλω και να εκμεταλλευτώ τα γρανάζια από το γερανάκι μανιβέλας / βαρούλκο .
Η σχέση είναι 4 προς 1 δηλαδή τα 10 κιλά από το μοτεράκι σούβλας λογικά γίνονται κάπου 40 κιλά ... και αυτό δίνει μια άνεση να γυρίζει το μοτεράκι αβίαστα και κατά επέκταση του άξονα ρίψης του καυσίμου που "σπάζει και πέτρες" που λέει ο λόγος .
Αξίζει να το δοκιμάσει όποιος θέλει .... και μπορεί ...
Χάλασε το μοτέρ ρίψης καυσίμου πέλλετ. Βρήκα ένα σπασμένο γρανάζι μέσα .
Έψαξα στο ιντερνέτ και εντόπισα το μοτέρ να έχει κόστος αγοράς 180 ευρώ (120 ευρώ από άλλους ).
Επίσης και φθορές στον κοχλία μεταφοράς καυσίμου που θέλει και αυτός αντικατάσταση.
Πίκρα μεγάλη ...
Ε λοιπόν δεν θα τα αγοράσω είναι ασύμφορο κάθε 2-3 χρόνια να δίνεις 2 βαλίτσες χρήματα για συντήρηση τέτοιας σόμπας .
Κατά τα άλλα όμως είναι πολύ καλή η απόδοση αυτής της σόμπας με πέλλετ
Το λοιπόν έχουμε ένα γερανάκι βαρούλκο με μανιβέλα
https://sites.google.com/site/ergaleiasoldatos/eidika-ergaleia-aut-soldatos/gwc1200b
Έχουμε και ένα μοτέρ σούβλας ηλεκτρικής κουζίνας 220V / 4W
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CE%BF%CF%8D%CE%B2%CE%BB%CE%B1%CF%82+%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82&biw=1280&bih=705&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjBkML_2_7RAhUFYJoKHc7FDuoQsAQIFw
Και με λίγη φαντασία και επινόηση φτιάξαμε τον δικό μας μηχανισμό ρίψης καυσίμου , χωρίς την χρήση και συνδυασμό του κοχλία
Αθόρυβο όσο δεν παίρνει / το μοτεράκι σούβλας αν και εξαιρετικά μικρό σε 4W δουλεύει αβίαστα εξαιτίας της μη χρήσης κοχλία .
Από εδώ και μπρος ποτέ ξανά πικρίες .... οι κατασκευαστές πελλετόσομπας από εδώ και πέρα από μένα θα παίρνουν μόνο τα ..... (λογοκρισία ) μου.
Λίγα λόγια για την κατασκευή του βίντεο
Το μοτεράκι 4W κουζίνας έχει δική του υποδιαίρεση με γρανάζια και γυρίζει με λίγες στροφές περίπου 1 - 2 στροφές το λεπτό .
Επειδή όμως διάβασα ότι αυτά μπορούν να σηκώσουν φορτίο περίπου 10 κιλά , θεώρησα καλό να βάλω και να εκμεταλλευτώ τα γρανάζια από το γερανάκι μανιβέλας / βαρούλκο .
Η σχέση είναι 4 προς 1 δηλαδή τα 10 κιλά από το μοτεράκι σούβλας λογικά γίνονται κάπου 40 κιλά ... και αυτό δίνει μια άνεση να γυρίζει το μοτεράκι αβίαστα και κατά επέκταση του άξονα ρίψης του καυσίμου που "σπάζει και πέτρες" που λέει ο λόγος .
Αξίζει να το δοκιμάσει όποιος θέλει .... και μπορεί ...
Πέτρος48- Αριθμός μηνυμάτων : 182
Ημερομηνία εγγραφής : 02/06/2013
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
πολυ καλη ιδεα και οικονομικη !!
νομιζω οτι αυτα τα ''μοτερ σουβλας'' δουλευουν και στα 12 βολτ... αρα κανει για εγκαταστασεις εκτος δυκτιου.
αν φτιαξεις και ενα τετειο=
https://www.youtube.com/watch?v=viK7y7pD_dQ
εχεις λυσει το προβλημα της θερμανσης.
νομιζω οτι αυτα τα ''μοτερ σουβλας'' δουλευουν και στα 12 βολτ... αρα κανει για εγκαταστασεις εκτος δυκτιου.
αν φτιαξεις και ενα τετειο=
https://www.youtube.com/watch?v=viK7y7pD_dQ
εχεις λυσει το προβλημα της θερμανσης.
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Το παρόν μοτέρ του βίντεο όχι δεν δουλεύει με 12V . Αν κάποιος θέλει 12V τότε θα πάρει τα μοτέρ σούβλας που είναι για 220 - 12V η να το μετατρέψει .
Για την πελλετόπρεσα πάμε πολύ μακριά , είναι δύσκολο χόμπυ και προς το παρόν με τρώει πως θα πάρω την "εκδίκηση" και το αίμα μου πίσω για την σόμπα που χάλασε .
Πέρα από το παραπάνω βίντεο , που ήταν επίσης ένα σχετικά απαραίτητο και δύσκολο κομμάτι .
Μου είχαν μπει σκέψεις πως θα γίνει ακόμη πιο πρακτικό και οικονομικό .
Γιατί το κομμάτι του μοτέρ ρίψης πέλλετ δεν είναι το μοναδικό για μια ολοκλήρωση τέτοιας σόμπας .
Πρέπει να φροντίσω για πολλά πράγματα , π.χ πως θα ρίχνει ελεγχόμενα την ποσότητα πέλλετ που χρειάζεται κτλ.
Έχω αναλογιστεί σκέψεις ότι οι αγοραστές σόμπες περιλαμβάνουν το κοντρόλ ελέγχου ρίψης πέλλετ με αισθητήρα που διαβάζει την θερμοκρασία στην έξοδο καυσαερίων και άλλες άπειρες παραμέτρους που δεν θα καθήσουμε να τις αναλύσουμε .
Για το κομμάτι του κοντρόλ ελέγχου έκανα σκέψεις να μπουν απλοί θερμοστάτες στην έξοδο καυσαερίων που θα διακόπτουν το μοτέρ ρίψης πέλλετ κτλ
Αυτό το απέριψα για διάφορους λόγους ότι μπορεί π.χ. να καθηστερήσει να ανάψει αρχικά η σόμπα , και να συμβούν ευτράπελα στην λειτουργία της . Καθώς παραδέχομαι ότι οι εργοστασιακοί κοντρόλ ελέγχου έχουν "διαβαστεί" πολύ καλά από τον κατασκευαστή για κάθε πιθανό ευτράπελο και ενδεχόμενο.
Μετά από πολλές προσωπικές δικές μου σπαζοκεφαλιές , νομίζω το κατάφερα πριν λίγες μέρες
Δηλαδή να την κατασκευάσω την σόμπα χωρίς την χρήση τέτοιου ακριβού κοντρόλ .
Την λύση την πέτυχα με την τεχνική της "ζυγαριάς" και έκανα πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές .
Τοποθέτησα το καμίνι (όπου καίγεται το πέλλετ ) σε μια βέργα η οποία είναι όπως ακριβώς είναι η τραμπάλα στις παιδικές χαρές .
Η τραμπάλα ισορροπεί με αντίβαρο ίσο με το δοχείο καμινιού όπου καίγεται το πέλλετ καύσιμο . Αν πέσει πολύ καύσιμο μέσα στο καμίνι , η άλλη πλευρά της τραμπάλας που ανασηκώνεται πιέζει έναν μικροδιακόπτη (σαν εκείνους που είναι με ένα προεξέχοντα λαμάκι ή και με ρόδα ) και μόλις πιεστεί ο μικροδιακόπτης σταματά την λειτουργία του μοτέρ ρίψης πέλλετ .
Μόλις καεί το περισσότερο πέλλετ επανέρχεται η τραμπάλα και ενεργοποιεί και πάλι τον μικροδιακόπτη.
Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια ασφάλεια στην ποσότητα ρίψης πέλλετ . Και το καλύτερο ? δεν απαιτείται κοντρόλερ !!! (και αν δεν ανάψει για κάποιο λόγο η αρχική έναυση φλόγας , ουδέν πρόβλημα θα φορτωθεί το καμίνι με άκαυτο πέλλετ και θα σταματήσει το μοτέρ ρίψης πέλλετ μόνιμα ! . Κάτι που με τον θερμοστάτη όπως είπα παραπάνω θα ήταν λάθος ) .
Θα μου πείτε ότι δεν θα έχω αυξομείωση έντασης της θερμοκρασίας .
Και όμως !! αυξάνοντας την ένταση του μοτέρ / ανεμιστήρα / σαλίγκαρο (που για όσους ξέρουν από αυτά , λειτουργούν με αναρρόφηση αέρα προς την έξοδο καυσαερίων ).
Ενισχύετε ανάλογα η καύση στο καμίνι ρίψης πέλλετ , και έτσι έχουμε μια αυξομείωση θερμοκρασίας με πιο γρήγορους ρυθμούς .
Συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα εκ τον προτέρων .
Με αισιοδοξία δηλώνω ότι στην συνέχεια θα την παρουσιάσω αυτήν την σόμπα με αναλύσεις και βίντεο του πως ακριβώς λειτουργεί . Είναι ζήτημα χρόνου καθώς επανακατασκευάζω την τραμπάλα από την αρχή καθώς η προηγούμενη ήταν πρόχειρη και μόνο για δοκιμή .
Μόλις πετύχει το πείραμα θα έχουμε μια έκπληξη που με πολύ λίγα σχετικά υλικά , και κόστος , αυτή η σόμπα δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα με τις αγορασστές σόμπες .
Για την πελλετόπρεσα πάμε πολύ μακριά , είναι δύσκολο χόμπυ και προς το παρόν με τρώει πως θα πάρω την "εκδίκηση" και το αίμα μου πίσω για την σόμπα που χάλασε .
Πέρα από το παραπάνω βίντεο , που ήταν επίσης ένα σχετικά απαραίτητο και δύσκολο κομμάτι .
Μου είχαν μπει σκέψεις πως θα γίνει ακόμη πιο πρακτικό και οικονομικό .
Γιατί το κομμάτι του μοτέρ ρίψης πέλλετ δεν είναι το μοναδικό για μια ολοκλήρωση τέτοιας σόμπας .
Πρέπει να φροντίσω για πολλά πράγματα , π.χ πως θα ρίχνει ελεγχόμενα την ποσότητα πέλλετ που χρειάζεται κτλ.
Έχω αναλογιστεί σκέψεις ότι οι αγοραστές σόμπες περιλαμβάνουν το κοντρόλ ελέγχου ρίψης πέλλετ με αισθητήρα που διαβάζει την θερμοκρασία στην έξοδο καυσαερίων και άλλες άπειρες παραμέτρους που δεν θα καθήσουμε να τις αναλύσουμε .
Για το κομμάτι του κοντρόλ ελέγχου έκανα σκέψεις να μπουν απλοί θερμοστάτες στην έξοδο καυσαερίων που θα διακόπτουν το μοτέρ ρίψης πέλλετ κτλ
Αυτό το απέριψα για διάφορους λόγους ότι μπορεί π.χ. να καθηστερήσει να ανάψει αρχικά η σόμπα , και να συμβούν ευτράπελα στην λειτουργία της . Καθώς παραδέχομαι ότι οι εργοστασιακοί κοντρόλ ελέγχου έχουν "διαβαστεί" πολύ καλά από τον κατασκευαστή για κάθε πιθανό ευτράπελο και ενδεχόμενο.
Μετά από πολλές προσωπικές δικές μου σπαζοκεφαλιές , νομίζω το κατάφερα πριν λίγες μέρες
Δηλαδή να την κατασκευάσω την σόμπα χωρίς την χρήση τέτοιου ακριβού κοντρόλ .
Την λύση την πέτυχα με την τεχνική της "ζυγαριάς" και έκανα πρόσφατες επιτυχημένες δοκιμές .
Τοποθέτησα το καμίνι (όπου καίγεται το πέλλετ ) σε μια βέργα η οποία είναι όπως ακριβώς είναι η τραμπάλα στις παιδικές χαρές .
Η τραμπάλα ισορροπεί με αντίβαρο ίσο με το δοχείο καμινιού όπου καίγεται το πέλλετ καύσιμο . Αν πέσει πολύ καύσιμο μέσα στο καμίνι , η άλλη πλευρά της τραμπάλας που ανασηκώνεται πιέζει έναν μικροδιακόπτη (σαν εκείνους που είναι με ένα προεξέχοντα λαμάκι ή και με ρόδα ) και μόλις πιεστεί ο μικροδιακόπτης σταματά την λειτουργία του μοτέρ ρίψης πέλλετ .
Μόλις καεί το περισσότερο πέλλετ επανέρχεται η τραμπάλα και ενεργοποιεί και πάλι τον μικροδιακόπτη.
Με αυτόν τον τρόπο έχουμε μια ασφάλεια στην ποσότητα ρίψης πέλλετ . Και το καλύτερο ? δεν απαιτείται κοντρόλερ !!! (και αν δεν ανάψει για κάποιο λόγο η αρχική έναυση φλόγας , ουδέν πρόβλημα θα φορτωθεί το καμίνι με άκαυτο πέλλετ και θα σταματήσει το μοτέρ ρίψης πέλλετ μόνιμα ! . Κάτι που με τον θερμοστάτη όπως είπα παραπάνω θα ήταν λάθος ) .
Θα μου πείτε ότι δεν θα έχω αυξομείωση έντασης της θερμοκρασίας .
Και όμως !! αυξάνοντας την ένταση του μοτέρ / ανεμιστήρα / σαλίγκαρο (που για όσους ξέρουν από αυτά , λειτουργούν με αναρρόφηση αέρα προς την έξοδο καυσαερίων ).
Ενισχύετε ανάλογα η καύση στο καμίνι ρίψης πέλλετ , και έτσι έχουμε μια αυξομείωση θερμοκρασίας με πιο γρήγορους ρυθμούς .
Συγνώμη για το μακροσκελές μήνυμα εκ τον προτέρων .
Με αισιοδοξία δηλώνω ότι στην συνέχεια θα την παρουσιάσω αυτήν την σόμπα με αναλύσεις και βίντεο του πως ακριβώς λειτουργεί . Είναι ζήτημα χρόνου καθώς επανακατασκευάζω την τραμπάλα από την αρχή καθώς η προηγούμενη ήταν πρόχειρη και μόνο για δοκιμή .
Μόλις πετύχει το πείραμα θα έχουμε μια έκπληξη που με πολύ λίγα σχετικά υλικά , και κόστος , αυτή η σόμπα δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτα με τις αγορασστές σόμπες .
Πέτρος48- Αριθμός μηνυμάτων : 182
Ημερομηνία εγγραφής : 02/06/2013
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
αυτο που φτιαχνεις θα εχει σιγουρη επιτυχία,,μονο μια ενσταση εχω,
οταν ο ανεμιστηρας ρουφαει αντι να σπρωχνει σιγουρα δουλευει πολυ καλα και αποδοτικα, ομως
οταν το μοτερ σταματισει εξακολουθει ο καπνος να φευγει με φυσικο εφελκυσμό ??
ή οταν σταματισει το μοτερ η φτερωτη του ανεμιστηρα εμποδιζει τον καπνο και ''πνιγει'' τον χωρο καυσης ?
λογικα μια φτερωτη με λιγα φτερα πχ 4 ή 5 δεν θα εχει θεμα αλλα τα λιγοτερα φτερα ισως να χρειαστουν πιο δυνατο μοτερ,, επισεις το μεγεθος της τουρμπινας θα παιξει σημαντικο ρολο ωστε να μην θερμενεται υπερβολικα το μοτερ του αποροφητηρα.
οταν ο ανεμιστηρας ρουφαει αντι να σπρωχνει σιγουρα δουλευει πολυ καλα και αποδοτικα, ομως
οταν το μοτερ σταματισει εξακολουθει ο καπνος να φευγει με φυσικο εφελκυσμό ??
ή οταν σταματισει το μοτερ η φτερωτη του ανεμιστηρα εμποδιζει τον καπνο και ''πνιγει'' τον χωρο καυσης ?
λογικα μια φτερωτη με λιγα φτερα πχ 4 ή 5 δεν θα εχει θεμα αλλα τα λιγοτερα φτερα ισως να χρειαστουν πιο δυνατο μοτερ,, επισεις το μεγεθος της τουρμπινας θα παιξει σημαντικο ρολο ωστε να μην θερμενεται υπερβολικα το μοτερ του αποροφητηρα.
_________________
«αν κλείσεις την πόρτα σου σε κάθε πλάνη, στο τέλος θα μείνει απ' έξω και η αλήθεια»
Απ: Σόμπα Pellet ιδιοκατασκευές
Για όσους δεν γνωρίζουν πως λειτουργούν αυτές οι σόμπες , και είναι παράλειψη δική μου , βάζω μια σχετική υπάρχουσα φωτογραφία μιας έτοιμης αλλά πανάκριβης σόμπας .
http://energ.gr/index.php?option=com_kunena&catid=21&id=4082&Itemid=74&view=topic
Στα μπλε βέλη είναι ένας σωλήνας εισαγωγής αέρα κατευθείαν στον χώρο καύσης πέλλετ (καμίνι) .. Για να ενισχύσει την καύση
Η αναρρόφηση όπως βλέπουμε στα κίτρινα βέλη καταλήγουν στο μοτέρ / ανεμιστήρα / σαλίγκαρο . Με αυτό τον τρόπο ακριβώς επειδή λειτουργεί με αναρρόφηση δεν καπνίζει ποτέ και από πουθενά η σόμπα . (κάτι που αν έμπαινε το μοτέρ στην είσοδο αέρα με λειτουργία συμπίεσης αέρα αντί αναρρόφησης ) θα είχαμε καπνούς από όποιες πιθανές οπές θα υπήρχαν . π.χ από μια μη στεγανή πόρτα κτλ. Πραγματικά είναι εφυέστατη ιδέα αυτό να λειτουργεί με αναρρόφηση από το μοτέρ σαλίγκαρο .
(Νίκο αυτό που ρωτάς για τον φυσικό εφελκυσμό δεν υπάρχει ) γιατί πάντα λειτουργεί ο σαλίγκαρος και ποτέ δεν σταματά . Παρά μόνο να μειώνει τις στροφές και την ροή μέσω πλακέτας .
Τα μόνα που σταματούν είναι το μοτέρ ρίψης πέλλετ και αυτό δουλεύει με διακοπτόμενες χρονικές εντολές που κρίνει η πλακέτα ελέγχου. (σταθερές στροφές του μοτέρ ρίψης πέλλετ με κοχλία αλλά λειτουργεί με π.χ. ON για 2 δευτερόλεπτα και Off για 2 δευτερόλεπτα , ή όταν απαιτείται περισσότερη ρίψη αυαξάνει από 2 σε 4 δευτερόλεπτα κτλ ) .
Παρεπιπτόντος επειδή και ο σαλίγκαρος είναι πανάκριβος στο εμπόριο , τον έφτιαξα και αυτόν πατέντα με πολύ λιγότερο κόστος από μοτέρ ανεμιστήρα φούρνου ηλεκτρικής κουζίνας
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjOm6rt7M3SAhVBshQKHXELBQUQsAQIFw&biw=1280&bih=667#tbm=isch&q=%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B1%CF%82+%CF%86%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%85+%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82+%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82+&*
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjOm6rt7M3SAhVBshQKHXELBQUQsAQIFw&biw=1280&bih=667#tbm=isch&q=%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%AD%CF%81+%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%82+%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%82+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+&*
http://energ.gr/index.php?option=com_kunena&catid=21&id=4082&Itemid=74&view=topic
Στα μπλε βέλη είναι ένας σωλήνας εισαγωγής αέρα κατευθείαν στον χώρο καύσης πέλλετ (καμίνι) .. Για να ενισχύσει την καύση
Η αναρρόφηση όπως βλέπουμε στα κίτρινα βέλη καταλήγουν στο μοτέρ / ανεμιστήρα / σαλίγκαρο . Με αυτό τον τρόπο ακριβώς επειδή λειτουργεί με αναρρόφηση δεν καπνίζει ποτέ και από πουθενά η σόμπα . (κάτι που αν έμπαινε το μοτέρ στην είσοδο αέρα με λειτουργία συμπίεσης αέρα αντί αναρρόφησης ) θα είχαμε καπνούς από όποιες πιθανές οπές θα υπήρχαν . π.χ από μια μη στεγανή πόρτα κτλ. Πραγματικά είναι εφυέστατη ιδέα αυτό να λειτουργεί με αναρρόφηση από το μοτέρ σαλίγκαρο .
(Νίκο αυτό που ρωτάς για τον φυσικό εφελκυσμό δεν υπάρχει ) γιατί πάντα λειτουργεί ο σαλίγκαρος και ποτέ δεν σταματά . Παρά μόνο να μειώνει τις στροφές και την ροή μέσω πλακέτας .
Τα μόνα που σταματούν είναι το μοτέρ ρίψης πέλλετ και αυτό δουλεύει με διακοπτόμενες χρονικές εντολές που κρίνει η πλακέτα ελέγχου. (σταθερές στροφές του μοτέρ ρίψης πέλλετ με κοχλία αλλά λειτουργεί με π.χ. ON για 2 δευτερόλεπτα και Off για 2 δευτερόλεπτα , ή όταν απαιτείται περισσότερη ρίψη αυαξάνει από 2 σε 4 δευτερόλεπτα κτλ ) .
Παρεπιπτόντος επειδή και ο σαλίγκαρος είναι πανάκριβος στο εμπόριο , τον έφτιαξα και αυτόν πατέντα με πολύ λιγότερο κόστος από μοτέρ ανεμιστήρα φούρνου ηλεκτρικής κουζίνας
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjOm6rt7M3SAhVBshQKHXELBQUQsAQIFw&biw=1280&bih=667#tbm=isch&q=%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B1%CF%82+%CF%86%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%BF%CF%85+%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82+%CE%BA%CE%BF%CF%85%CE%B6%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CF%82+&*
https://www.google.gr/search?q=%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B1&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjOm6rt7M3SAhVBshQKHXELBQUQsAQIFw&biw=1280&bih=667#tbm=isch&q=%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%AD%CF%81+%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%82+%CF%83%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%B1%CF%82+%CF%80%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%B5%CF%84+&*
Πέτρος48- Αριθμός μηνυμάτων : 182
Ημερομηνία εγγραφής : 02/06/2013
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης